Zoekmachine adverteren – vindbaar op het juiste moment
Advertenties zijn niet meer weg te denken uit de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google en Bing. Zoekmachine-optimalisatie is vaak niet meer voldoende om op een goed zichtbare plek in de zoekresultaten te verschijnen. Zowel tekstadvertenties als productadvertenties (Google Shopping) nemen een steeds prominentere plek in. Zoekmachine adverteren, ook wel SEA (Search Engine Advertising), verdient daarom aandacht in je online strategie.
Hoe werkt zoekmachine adverteren?
Een bekende manier van online adverteren is Google AdWords. Met Google AdWords bereik je gericht potentiële klanten op het moment dat zij op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Adverteer binnen de resultaatpagina’s van de zoekmachines of op partnersites van Google. Je bepaalt vooraf bij welke zoekwoorden jouw advertentie getoond moet worden. Zoekt iemand op een door jouw ingesteld zoekwoord, dan wordt jouw advertentie getoond in de zoekresultaten.
Wat mag Adwords kosten? Een veel gehoorde vraag die ik vaak pareer met een tegenvraag: Wat wil je dat AdWords oplevert? Ik help je graag bij het beantwoorden van deze vraag.
Rendabele AdWords campagnes
Samen met jou bepaal ik vooraf de doelstellingen voor jouw campagne. Of ik geef je advies over de huidige campagne die je hebt draaien. Resultaten van een Google AdWords campagne zijn perfect meetbaar. In een overzichtelijke rapportage zie je maandelijks hoeveel bezoekers jouw campagne oplevert, het aantal aanvragen of aankopen. Op deze manier weet je ook exact wat een aanvraag of aankoop kost. Monitoren en bijsturen, dat doe ik graag voor je. Zo werken we samen aan een rendabele campagne.